Är det redan för sent?

Jag har letat och letat i gammla minnen
Grävt runt för att hitta meningen med mitt liv
Grävt runt för att hitta anledningar och syndabockar för att det ska ta slut
Grävt runt för att förstå på vilka platser det gick fel
En skör flicka, i nått som inte tillhör mig.
Massa rubbade tankar som inte behövt vara där
Jag letar och letar,
men jag hittar aldrig svaret.
Vart är du min dödslängtan? När hade du tänkt visa vart du gömmer dig?
Jag måste veta vart du ligger för att utplåna dig!
Vart ska jag leta för att hitta dig?
På vilket plan i det här oändligt höga huset är du?
I vilket av alla miljoner rum har du brett ut dig i väggarna?
Eller är det redan för sent?
Har du spridit dig i hela huset så att väggarna snart brister?
Huset rasar ihop,
dammet och stoftet städas undan,
de trasiga bitarna förstörs och bränns upp
alla minnen om huset försvinner
och ingen kommer ens att märka att du gått
ingen kommer att bry sig
och huset kommer ha vart byggt i onödan.

Visa dig förfan, jag vill inte ha dig.





Kommentarer
Postat av: Maia

Blev rörd av den texten. Det var fint. Tack <3

2009-12-09 @ 22:06:41
URL: http://myfatcat.blogg.se/
Postat av: Melle

Ett ord, ångest. Det ver hur fint som helst! Jag förstår dig verkligen.. Det är svårt, men man måste kämpa, även fast det kanske inte är så himla lätt ibland. Men man kan må lite bättre korta perioder och det är faktiskt värt något. Något att börja med. Puss <3

2009-12-11 @ 16:57:44
URL: http://nogg.se/FuckingMelle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0