Incredible caruso.

Min stackars lilla Kebab (aka. scotty) har gjort illa sig på något vis.
Först trodde vi höften hoppat ur led, ringde vet och de sa att vi skulle stretcha honom och avvakta.
Höften har troligtvis inte hoppat ur led då han inte visar några direkta tecken på smärta.
Piper inte när vi rör höften osv.
Usch, jag blir alltid en riktigt orolig hundmamma då någon av dem har gjort illa sig, är sjuka eller hängiga.

Troligtvis blir jag extra nervös i och med att får förra hund (Charlie, whippet) hade någon kronisk lungsjukdom och man visste aldrig när han fick andnöd och vi var tvungna och åka till vet med honom.
Vi fasade alltid extra mycket för de gånger vi vaknade mitt i natten och han kämpade för att få luft.
Det konstigaste var väl att under alla de år han var sjuk så kom de aldrig på vad han led utav för sjukdom.
Så det var in och ut till vet flera gånger om året med syrgas och antibiotika kurer, efter 6-7 år kämpande mot sjukdomen så var han tillslut resistent mot all antibiotika och hade inget annat val än att avliva honom. :(

Åter till Scotty, vi åker troligtvis till vet imorgon och så följer jag med och sätter honom i knät så han inte blir så rädd, han är trygg i mitt knä men hatar veterinären. De kommer väll klämma och känna, om det är artrit eller patella luxation. Vet ej, kan bara spekulera men man tycker ju att om det vore något av de sjukdomarna så skulle det ju inte komma över en dag. Så jag "hoppas" väl på att det är en sträckning eller någon form av överansträngning.
Btw hittade lite bilder på honom när han var valp. (Ärligt snodda från breezfairys kennel :P ) Min gull pojke <3









Och så älskade Charlie som är i hund-himlen:





Och våra nuvarande hundar (Scotty- black and tan. Ossie-creme):





Bli frisk nu hundskrutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0