Kanske väckte du en känsla den där morgonen du dog.

Jag förstår inte.
Hur kan någon vara här, och sedan bara dö.
Hur kan någon vara så levande och sedan bara försvinna,
Försvinna och aldrig mer komma tillbaks.
Vart hamnar alla? Vart hamnar alla döda liv?
Hur kan livet vara så skört.
Ett felsteg och sedan är det kört.
Millimeter och sekunder.
Döden är för mig ologisk.
Är det en befrielse?
Är den svart, är den vit?
Vad händer när kroppens funktioner tar slut.
Vad händer med livet, vart tar det vägen?
Vad händer med personligheten, ambitionen, drömmen eller visionen.
Nej, jag lär nog inte lösa varken livets- eller dödensgåta just nu.
Nu får jag bara fortsätta förundras.
Älta och grubbla.
Söka och treva blint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0