Lättnad.

Jag har gått runt med hiskeliga medicin biverkningar nu ett tag (igen) pga neuroleptika.
Har dock inte velat kompromissa på mitt psykiska mående "bara" för att jag har fysiska besvär.
Jag har parkinsonnism och det blev bara värre och värre så den senaste tiden har jag skakat som bara den i händerna men allra mest frustrerande så har jag inte kunnat svälja.
Svälj förmågan blev bra värre och värre och den senaste tiden har vartenda tugga jag tagit fastnat i matstrupen eller luftstrupen.
Så jag har knappt kunnat äta eller dricka.
Då detta inte är något nytt fenomen för mig så var jag inte alldeles för orolig dock fysiskt utmattad.
Nu har jag fått pargitan inskrivet igen och det tog ca två h och så var de västa biverkningarna över.
Så nu ska jag dricka vätska i mängder och få i mig näring då det varit i princip fysiskt omöjligt ett tag.
Yay to me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0