Ta det varligt med mig.

Jag räknar ned minuterna,
önskar att klockan byter varv
att jorden slutar snurra
att något någon stannar kvar, blir konstant

Jag önskar att ni kommer tillbaka.
Att någon saktar ner, 
för nu ser jag er inte längre, ni har sprungit för långt iväg.
Målinriktade steg, bort från mig.
Bort från himmlens alla änglar.
Bort från allt som var mitt liv.

Jag vet inte om jag orkar kämpa emot längre.
Men jag vet att jag måste göra det ända.

Jag har skrikit.
Jag har stampat.
Jag har kastat glas
och gråtit blod.

Men världen tänker inte stanna.
Världen rullar på,
och jag rullar runt mig själv.

Jag undrar vad jag är ibland.
Spegelbilden visar inte mig själv.
En varelse som växer.
Medans jag bara vill stanna till.

Snälla tiden.
Snälla världen.
Snälla högre makt.
Snälla universum.

Snälla, ta det varligt med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0