14/2-2012

Är påklädd..uppklädd.
Väntar och väntar.
De här väntan gör mig tokig(are).
Tio minuter, sen ska vi åka till begravningen.
Åh jag saknar dig så.
Du kommer ligga där i en vit kista med lila rosor, alldeles kall, alldeles...död.
Jag gick inte upp till den palliativa avdelningen och träffade dig precis efter du dött.
Medans du fortfarande var varm.
Men du var inte dig själ, endast ditt skal, knappt det.
Men i alla fall, efter begravningen bär det av till st.göran för en planerad inläggning.
Jag har alltid tyckt att alla hjärtans dag är ett skämt, nu kommer jag inte bara tycka att det är ett skämt i framtiden utan jag kommer även tycka att det är en sorglig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0