Under stjärnorna. (Caj Karlsson)

Kanske var jag bara ensam
Du vet ibland så blir man tom
Kanske väckte du en känsla den där kvällen när du kom

Kanske vara jag bara vilsen
När vi möttes i en blick
Du var en främling mitt i vimlet jag sökte närhet eller flykt

Jag minns jag kände värme
När vi pratade med varann
Och jag glömde hela världen för en stund och allting svart

Själar på drift
Vi värmde varann
Som bara ensamma kan
Själar på drift
Vackert och rent
Och något som blev helt

Och vi vandrade genom staden
Det var fortfarande natt
Och jag glömde alla kraven alla måsten och allt svart

Och vi satte oss vid havet
Jag tror vi visste båda två
Att vi bara lånade värme av varann vi var så små

Du somnade intill mig
I en slags närhet som var vår
Och under stjärnorna den natten kändes inget särskilt svårt

Själar på drift
Vi värmde varann
Som bara ensamma kan
Själar på drift
Vackert och rent
Och något som blev helt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0