Hospitaliserad INTE mytoman.

Detta är ett väldigt känsligt ämne i min värld, och jag tar väldigt illa vid mig.
När jag var 14 år så blev jag hospitaliserad, rädd för världen.
Jag passade inte in utanför i världen och inte inne på sjukhus, 
men det gick inte att skriva ut mig, jag fick sådan panik att jag/min kropp tillslut helt automatiskt förställde mig i situationer som gjorde att jag mådde så dåligt.
Så dåligt att polisen kom och hämtade mig och samma dag som jag blivit utskriven så blev jag inskriven igen med buller och bång.
Men när ni säger att jag adapterar beteenden, ens om ni närmar er dit, då kommer jag att säga att ni behandlar mig orättvist,
Fel.
Om ni hindrar inläggningar och chansen för mig att få hjälpande medicin, ja då behandlar ni mig orättvist.
För när jag var liten och ung så låste de in mig så långt bort från världen det bara gick.
Dagar blev till veckor veckor blev till månader...och jag kunde inte ta mig ut.
Jag blev hospitaliserad.
Och "bara" för att jag varit hospitaliserad, instistutionaliserad så betyder det inte,
absolut inte; att jag ljuger eller gör mig till!

Så stick iväg med er dömande energi, era manande ord.
Jag var sjuk men för den sakens skull så betyder det inget av det här.
Jag var hospitaliserad INTE mytoman!

Döm mig inte för någonting jag inte är. (eller någonsin var)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0