Glad påsk...eller kanske inte



Påsken är här alla är glada...äter god mat, sminkar sig, äter godis ur sina påskägg ( som påskharen tydligen skulle vart här och lämmnat på köksbänken)
Pluttis åker på sin cross..fram och tillbaka utanför älvgården.
Alla är glada helt enkelt.
Men de hindrar inte mig från att känna den där känslan.
Kanslan av smuts, hat, skam, skuldkänslor och ånger.
Ångest helt enkelt.
Känslan förföljer mig, den vill inte lämmna mig i fred.
lite mer än två år nu. 2 år sen de började går neråt ordentligt
1 år och sju månader sen allting brakade samman.

Ibland önskar jag att jag hade en tidsmaskin, kunde resa tillbaka i tiden och ändra mina val, få de ogjort.
Folk säger att de inte va mitt fel, att jag inte hade någonting med de att göra.
Jag va bara ett offer, och jag råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt.
De kanske är så..eller kanske inte.

De kanske är en "glad påsk"...eller kanske inte

Kommentarer
Postat av: tidda

glad påsk.



eller inte.



baby, du är fin <3

2009-04-11 @ 19:33:17
URL: http://fuckingtidda.blogg.se/
Postat av: Steffi

Ingenting är ditt fel och skamen är inte din!



"Kom ketcup, så går vi!

Bli inte kvar här. Res dig upp och gå! Du är inte den du förut var, det kan du aldrig mer bli. Livet har farit fram med dig, och livet är en vit lastbil som passerade i all sin makt och vrede och mosade dig sönder och samman, men du finns fortfarande, du andas ännu. Jag står här och väntar medan du hämtar andan, så går vi vidare tillsammans."



och det vet jag att du kan <3

2009-04-11 @ 20:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0