Hospitaliserad

Nu har jag bott på behandlingshem, kliniker, avdelningar i 1 och ett halvt år.
Jag har gömmt mig från världen och blivit trygg i de.
Jag går på starka mediciner som får mig att slippa känna.
Och jag är tryggt isolerad från allt som har med världen att göra...men nu.
Nu måste jag ut till världen igen. Jag kommer bli utskriven.
och jag har ingen aning hur jag ska klara mig, hur jag ska kunna känna mig trygg.
Jag har blivit hospitaliserad som dom så fint säger.

Hjälp! världen äter upp mig.

Kommentarer
Postat av: Assìduus

Hej,



gumman ingen kommer att äta upp dig, om du inte tillåter det förstås. De allra flesta här ute i världen är snälla och förstående. Värt att tänka på. Kanske är det till och med så att klimatet på ett behandlingshem kan vara tuffare än ute i den vida världen. Där bor ju många som har farit illa och i sin smärta kanske inte har energi kvar att vara förstående mot andra. När man mår dåligt blir man lätt självcentrerad. Jag tror du klarar av att komma ut i världen igen, med hälp förstås. Tro och hoppas att det kommer att fungera! Tro kan flytta berg.



Kramis



Assìduus

2009-04-26 @ 11:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0