Jag skickar upp tankar dit drömmarna bor.

Jag kollade på klockan, när den gick till 00:02.
Jag fick inte vakna upp en annan dag, en bättre dag utan samma gamla första dagen i månaden.
1 Februari, då skulle jag komma och hälsa på dig.
1 Februari så tog du ditt sista andetag innan jag han komma och vaka över dig.
Rob var där med dig, men han har inte sagt så mycket.
Var du rädd? Gjorde det ont? Såg du ljuset i slutet av tunneln?
Var ditt sista andetag ångestfyllt, eller vilade du i ro?
Jag kommer ihåg tårarna, du var tröstlös och du visste, vi visste att du snart skulle dö.
Jag var så rädd, och det var så smärtsamt att se dig försvinna.
Jag tänker på de sista veckorna.
Allt blev så mycket värre än vi trodde.
Det var fruktansvärt, avskyvärt, skrämmande.
Du var så full av liv, det har du alltid varit.
När de sa att du var sjuk så kunde jag knappt tro mina öron.
Det var precis när vi skulle sätta oss i bilen hem från vintersemestern i Sälen.
Sen fick jag reda på hur det verkligen stod till,
det fanns inget hopp, hur vi än gjorde så skulle du dö.
I början gick det inte att tro, du var så pigg så livlig, ångestfylld men du var full av fan ändå.
När du inte kunde gå de två trappstegen upp till vår dörr, då blev jag rädd.
Det sista halvåret så tänkte jag alltid: Men nu kan det väl ändå inte bli värre. (The botten is nådd)
Men det blev värre, mycket värre.
Och cancern hade spridit sig i hela din kropp.
Nej usch, cancern tog min farfar också.
Jag såg det, och även han var alldeles för ung.
Men det gick snabbt, han hade inte ont, han kände sig trygg.
Jag har gått igenom allt ihuvudet gång på gång.
Nu orkar jag inte mer faktiskt.
Jag orkar inte leva i min sorg.
Jag lådsas att det är imorgon, en bättre dag, en ny dag.
(Med alla frustrerande ungar på dagbehandlingen)

Jag älskar dig Nina, förlåt för att jag inte kunde rädda dig.
(Du är fortfarande kvar i min telefon lista, jag ser dina sms. Men jag tror inte att de har täckning i himlen.)

Kommentarer
Postat av: Bella

sv : Vet du hur Isabelle tog sitt liv? Looi tog en överdos..

2012-05-01 @ 21:28:33
URL: http://bellashemligatankar.blogg.se/
Postat av: Bella

Usch! :(

2012-05-03 @ 11:53:19
URL: http://bellashemligatankar.blogg.se/
Postat av: PM

Ja, jätte usch och möh! :'(

2012-05-03 @ 16:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0