24-25/2-2012 Det blev som det blev när det inte blev som det skulle.

Har sprungit runt som en tok och städat.
Händerna skakar och är alldeles kraftlösa av alla medicinbiverkningar.
Hittade gammla journaler.
Från Älvgården, mitt hem, mitt liv, min trygga borg.
Jag saknar det, som det var då.
Dom vi var då.
Jag kände mig fri.
Jag var självständigare till stora delar.
Fick ta ansvar, de litade på mig och jag litade på dem.
Nu har vi flyttat ut allihopa.
Det är andra människor som bor där nu, det känns så fel på något sätt.
Att någon vilt främmande person sover i min säng, stirrar i mitt tak, blir väckt av vinden som blåser upp fönstret eller personalen som drar av en täcket.
Vi hade något fint, jag var trygg, jag trivdes, jag vart accepterad och till och med älskad.
Mitt hem, min borg, kära skutskär.
Jag hoppas vi ses snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0