Reflection on the wall.

Fan, ångesten den sliter mig itu.
Jag vill inte vara här.
På denna plats, denna tid, denna kropp och denna själ med dess minnen och krigsskador.
Jag vill inte vara det här, det här jag har blivit.
Någon annan, något annat.
En främling, ett annat liv.
Ett liv med regnmoln och knivsår.
Känslor upp i halsen, rädsla sorg hat.
Jag vill inte vara detta, denna best, bortbyting.
Jag vill vara mig själv igen.
Men jag är rädd att hon dog för länge sedan.
Jag är rädd att hon inte går att hitta eller väcka igen.
Hon är borta, spriden med vinden.
Min frihetssjäl, jag är en krigar själ.
Och jag saknar jag saknar jag saknar.
Mitt hjärta går itu.
Jag undrar funderar överanalyserar.
Some peace and quiet and i'll be fine.
Nej, om det ändå vore så lätt. 

Nu ska jag sätta mig på trappen utanför vårt hus, det är mörkt nu, svalt.
Ugglorna hoar och vinden smeker min kind.
Och om jag kollar noga i mörkret, så ser jag en spegelbild av mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0