Jag saknar dig.

Jag saknar dig.
Det har gått fyra månader idag.
Jag skulle ha gjort mer, jag skulle ha sagt farväl.
Den där morgonen för fyra månader sedan.
Jag skulle ha gått upp till avdelningen, som alla dagar den sista tiden.
Jag skulle ha gått upp dit och pussat dig på pannan.
Och jag skulle ha sagt de där orden: -Hej då. Farväl.
Och jag skulle ha stannat där vid kistan, jag skulle ha sagt mitt sista adjö.
Men jag gick förbi och mitt finger strök den guldiga skylten med ditt namn och dödsdatum.
Och jag grät så att ögona värkte och hjärtat mitt krampade.
Det var så smärtsamt att jag stängde av, en del av mig dog.
Och livet miste sin balans, jorden slutade snurra och logiken den försvann.
Och nu sitter jag här, med ett hjärta som värker av tomhet.
Juni, kära nån.
Det är juni.
Fast i mitt hjärta så är det evig vinter.
Blodet fryser nästan till is och det finns ingen balans.
Ingen lag, ingen ordning.
Det är bara ett enda stort moln av kaos.
Eller kanske är det tomhet.
Mitt hjärta har förlorat för mycket.
Hela jag är fyld av hål, död vävnad, kollapsade nervbanor.
Ett liv utan balans.
Ett liv utan dig och dig och dig.
Ett liv utan någon större mening.
Tom på kloka ord.
Less på färgglada tavlor.
Trött på platta fotografier och gamla minnen.
Trött på att vara vilsen det är någonting som saknas.
Gravitationen går inte att lita på längre.
Jag önskar jag kunde rymma och slita sönder de tunna band jag har kvar.
Hitta en mening någonstans någongång, till exempel Nu.
Riva bort min trasig ungdom.
Kasta bort alla meningslösa (saknade,trasiga,älskade,hatade,underbara,smärtsamma,avundsvärda,älskade älskade hatade) Minnen.
Du vet jag saknar dig nu.
Och jag har sår som inte vill läka, minnen som gör för ont att närma sig.
Men varje gång jag på minnes, varje jävla dag.
Då börjar det värka igen, och det slutar inte, det tar kål på mig.
Jag saknar dig, snälla jag saknar dig.
Idag och varje dag.
Jag saknar dig och då värker allt, alla minnen alla svek alla saknade själar.
Då värker allt, då värker hela jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0