Vad har jag gjort för att förtjäna det här.

Jag kan ju inte lämna dom, inte min familj.

Döden har intagit sig i mitt liv.
Den har ödelagt, den har smärtat.
Det har lämnat en så stor sorg i mina händer, sorger jag inte förmår mig att hantera.
Sorger som är för tunga för mig att bära.

Så jag är ämnad för detta liv, detta liv och sorgen.
För jag kan inte lämna dem nu.
Inte som jag blivit lämnad själv.
Jag kan inte vara så självisk.
Även om jag är en börda, så behöver jag dem.
Och jag tror de behöver mig med.

Jag har sett sorgen, jag har känt den, upplevt den, blivit omskakad av den.
Och jag tänker inte bara skjutsa den vidare.
Jag kan inte ta den lätta vägen ut, det stora valet att inte minst avsluta sitt liv, utan även att ge någon jag älskar så innerligt, min familj.

Att ge dom den sorgen, det förtjänar ingen.
Det skulle jag inte ens ge til min största fiende.

Så jag får göra det jag kan för att överleva nu hur omöjligt det än känns.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så jättemycket för ditt meddelande. Det hjälpte mig mycket. Jag het ett par ärr som jag faktiskt funderar på att "ta bort" med ett kirurgiskt ingrepp efter som jag tycker att dem är så stora och i ögonfallande.
Jag har faktiskt fått ut pengar från mitt försäkringsbolag för mina diagnoser så har lite pengar undanstoppade. Fick ett tips om att anmäla mina ärr dit också efter som dem uppkommit på grund av min psykiska ohälsa. Så i går så skickade vi in bilder och sådant till försäkringsbolaget. Så får se vad som händer. Du behöver inte oroa dig för din formulering tar absolut inte illa upp. Hade inte kunnat formulera det bättre själv. Det var ju faktiskt mina föräldrar som hade den försäkringen.
Tack igen och jag hoppas att du har det bra.

2013-03-03 @ 16:55:42
URL: http://saramodigh.bloggplatsen.se/
Postat av: Natacha

Fin blogg! Hoppas påsken blir bra

Svar: Tack och God jul..eller kanske int... :)
PM

2013-03-28 @ 21:51:34
URL: http://atstorning.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0